“Dijital dönüşüm” terimini duyduğunuzda aklınıza ne geliyor?

Dünyanın yüzyılın başından bu yana dijital bir dönüşümden geçtiğini rahatlıkla iddia edebilirsiniz. Sadece Türkiye’de bile, son 25 yılda dijital televizyona, radyoya, ultra hızlı genişbanta geçişe ve sosyal medyanın, akıllı telefonların ve bunları takip eden tüm uygulama ve hizmetlerin tanıtımına tanık olduk.

Bu açıdan bakıldığında dijital dönüşümün neden bu kadar büyük bir mesele olduğunu anlamak kolay.

Ancak bu tür bir dönüşüm işletmeler için gerçekten ne anlama geliyor? Bu kontrol edebileceğiniz veya izleyebileceğiniz bir şey mi? Ve dijital çözümlere doğru ilerlerken işletmenizi nasıl destekleyebilirsiniz?

Gelin tüm bu soruları baştan sona ele alalım.

Dijital dönüşüm nedir?

Genel anlamda dijital dönüşüm, iş süreçlerinin dijital çözümlere kaydırılması veya dijital teknolojiler aracılığıyla yeni çözümler oluşturulması anlamına gelir.

Dijital dönüşümün en eski örneklerinden biri, işletmelerin kelime işlemci ve faks makinelerinden masaüstü bilgisayarlara ve e-postaya geçtiği onlarca yıl önce gerçekleşti. Çok geçmeden tüm şirketler aynı formatı izleyerek iş yapma şeklimizde bir paradigma değişikliği yarattı.

O zamandan bu yana ve özellikle 2000’lerin sonlarından itibaren akıllı telefonların, uygulamaların ve Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) çözümlerinin ortaya çıkmasıyla birlikte dijital dönüşüm yavaşladı ancak çoğu sektörde sabit kaldı. Bununla birlikte, dijital teknolojinin geleneksel olarak ‘beyaz yakalı’ işletmelere kıyasla hemen gerekli olmayacağı, özellikle ticaret ve daha emek odaklı alanlarda bazı sektörler doğal olarak olacaktır.

Dijital dönüşümün yavaşlamasına rağmen, dijital çözümlerin benimsenmesi için büyük bir katalizör aslında küresel pandemiydi. AYB 2021/22 Yatırım Raporu’na göre, Avrupalı işletmelerin %55’i pandeminin dijital teknolojilerin kullanımını -zorunluluktan dolayı- hızlandırdığını belirtmiştir.

Uygulamada dijital dönüşüm örnekleri

Dijital dönüşüm çoğu işletme için o kadar kademeli bir süreç olmuştur ki, bu sürecin kesin örneklerini tespit etmek o kadar da kolay değildir.

Ancak endişelenmeyin – sizin için bunu yaptık. İşte iş dünyasının sadece birkaç on yıl içinde ne kadar yol kat ettiğini vurgulayan, işyerinde dijital dönüşümün birkaç iyi örneği:

Basılı materyaller > Dijital materyaller. Eskiden broşürlerin, satış broşürlerinin, katalogların ve diğer basılı varlıkların üretimi için ne kadar kağıt kullanıldığını düşünün. Dijital çağda tüm bunlar hafif dijital PDF’lere veya dokümanlara dönüştürülebiliyor (ve istenildiği zaman basılabiliyor).

Doğrudan posta kampanyaları > E-posta kampanyaları. Tıpkı yukarıda olduğu gibi, şirketler eskiden doğrudan basılı postalar üretmek için sonsuz kaynak harcarlardı (ki bunlar genellikle çöpe giderdi). E-posta kampanyaları ile hedef kitlelerine ulaşmaya devam edebilirler, ancak çok daha az atık ve maliyetle.

Reklamlar / billboardlar / posterler > Dijital reklamlar. Dijital dönüşümün bir diğer büyük alanı da reklamcılık oldu. Artık işletmeler, reklamların çoğunun “kur ve unut” şeklinde olduğu geçmişin aksine, potansiyel müşteri faaliyetlerini tek bir tıklamaya kadar takip edebiliyor. Elbette eski yöntemler hala mevcut, ancak dijital kanallar büyük bir farkla en iyi kullanılan kanallar.

BT desteği dijital dönüşümde nasıl bir rol oynuyor?

Dijital dönüşümün sonucu birden fazla cephede olmuştur.

Öncelikle, işletmeler potansiyel müşterileri ve müşterileriyle daha doğrudan bir bağlantı kurmanın keyfini çıkardı. Ayrıca daha önce hiç olmadığı kadar reklamları takip etme ve ilişkilendirme becerisine sahip oldular. Buna ek olarak, dijital çözümler önceki analog çözümlerden daha hızlı, daha basit ve daha kolay.

Ancak bunların hiçbiri bir miktar bakım gerektirmiyor ve işte bu noktada BT desteği devreye giriyor.

Dijital dönüşümün başarılı olması ve işletmelerin dijital çözüm paketlerini büyütürken de başarılı olmaya devam etmesi için, dijitalde yaptıkları her şeyi destekleyen doğru BT altyapısına sahip olduklarından emin olmaları gerekir. Bu, Uç Nokta Tespit ve Müdahale gibi doğru siber güvenlik sistemlerine sahip olmak veya bulut hizmetlerinin (depolama veya uygulamaların uzak bulut sürümleri için) müşteri verilerini güvende tutmak için en son standartlar kullanılarak şifrelendiğinden emin olmak anlamına gelir.

İşin teknik boyutunun ötesinde, Microsoft Teams gibi uzak teknolojiler kullanan dağıtık işgücüne sahip şirketler için de BT desteği devreye giriyor. Bu da, şirketi siber saldırı, kötü amaçlı yazılım ve diğer yaygın tehditlere karşı güvende tutmak için ekiplerinin siber güvenlik konusunda yeterince bilgili olmasını sağlamak için eğitim önlemleri almaları gerektiği anlamına gelir.

Sizin şirketiniz de dijitalleşiyor mu?

Küresel pandemiden bu yana Türkiye’de ki şirketler neredeyse farkında olmadan dijital öncelikli yeni bir çalışma biçimine adapte oluyor. Bu ‘gizli dijital dönüşüm’ sayesinde, yukarıda gördüğümüz gibi birçoğu BT destek gereksinimlerine ayak uydurmakta zorlanıyor.

BT destek sistemlerinizi basitleştirmek ve şirketinize dijitali göz önünde bulundurarak büyümek ve ölçeklendirmek için bolca alan sağlamak istiyorsanız, size yardımcı olabiliriz. BT uzmanlarından oluşan MBR Teknoloji ekibi, Türkiye’de ki işletmelerin teknoloji yoluyla gelişmesine yardımcı olma konusunda onlarca yıllık deneyime sahiptir.

  • Altyapı yönetimi, günümüzde her işletmede BT sürecinin bir diğer önemli parçasıdır. Bu makalede, altyapı yönetiminin ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve bundan kimlerin yararlanacağını tartışacağım.

  • Veri merkezi izlemenin bir lüks ya da geçici bir heves olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak gerçek şu ki, veri merkezi performansınızı optimize etmek için gerekli ve değerli bir araçtır. Veri merkezleri, şu anda bulunduğunuz yere bağlı olarak %60'a varan oranlarda tasarruf etmenizi sağlayabilir. Ancak, onları izlemezseniz, bu tasarruflardan ve hatta veri merkezinin kendi içinde yeterli alandan yararlanamazsınız.

  • Ağ teknolojisi, şirketlerin çalışma, müşterilerle etkileşim ve yeni ürünler geliştirme biçimlerini şekillendiren büyük stratejik öneme sahip bir alan haline gelmiştir. Ancak mobil cihazların, dizüstü bilgisayarların, IoT cihazlarının ve sunucuların etkileşime girdiği ve değerli verileri paylaştığı günümüzün dinamik ağ ortamları da kırılgan ve kesintiye açık olabilir. İşletmenizin doğru bilgisayar ağı desteğine ihtiyacı vardır.

  • Altyapı yönetimi, günümüzde her işletmede BT sürecinin bir diğer önemli parçasıdır. Bu makalede, altyapı yönetiminin ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve bundan kimlerin yararlanacağını tartışacağım.

  • Veri merkezi izlemenin bir lüks ya da geçici bir heves olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak gerçek şu ki, veri merkezi performansınızı optimize etmek için gerekli ve değerli bir araçtır. Veri merkezleri, şu anda bulunduğunuz yere bağlı olarak %60'a varan oranlarda tasarruf etmenizi sağlayabilir. Ancak, onları izlemezseniz, bu tasarruflardan ve hatta veri merkezinin kendi içinde yeterli alandan yararlanamazsınız.

Yorum Yazın