IT Destek Hizmetleri Şirketi Seçerken Sorulması Gereken 7 Soru

BT Destek Hizmetleri Şirketi Seçerken Sorulması Gereken 7 Soru
Eşsiz hizmet sunumu sağlamak için etkili bilgisayar donanımının önemini kimse inkar edemez ve işletmeler uygun bir BT destek hizmetleri sağlayıcısı seçerek istenen seviyeyi koruyabilir. Ancak, fonlarınızı doğru yere yatırdığınızdan emin olun. Bu soruları okuyun ve destek sağlayıcıyla pazarlık yaparken daha iyi bir karar vermenize yardımcı olacaktır.
Bu blog sizi bu harika sorularla tanıştıracak:
- Sağladığınız desteğin benzersiz yanı nedir?
- Alacağım desteğe tam olarak neler dahil?
- Sözleşme sürem boyunca özel bir uzaktan ve yerinden destek ekibine sahip olacak mıyım?
- Herhangi bir donanım felaketi durumunda kurtarma planınız nedir?
- Tesislerinizde hangi BT sistemini kullanıyorsunuz?
- Fiyatlandırma planınız ve SLA’nız küçük işletmeler için uygun mu?
- Bana vaka çalışmalarınızı gösterebilir misiniz? Soruların her birinin önemini doğrulamaya başlayalım.
1. Destek sunumunuzda benzersiz olan nedir?
Herhangi bir yönetilen BT destek şirketine bakarsanız, sektördeki ‘en iyi’ olduklarını iddia edeceklerdir. Ancak bunu yapabiliyorlar mı? İlk sorunuz onların sektördeki benzersizliğini belirleyecektir. Onlardan seçkin hizmetlerini bazı kanıtlanmış ticari gerçekler ve rakamlarla kanıtlamalarını isteyin.
Örneğin, bir şirket bir felaket durumunda en hızlı yanıt oranını sağladığını iddia ediyorsa, onlardan sektörden bazı referanslar sağlamalarını isteyin. Değerli bir iş anlaşmasına doğru ilerlediğinizden emin olmak için bu iddiaları kendi tarafınızdan doğrulayın.
2. Alacağım destek tam olarak neleri kapsıyor?
Bir BT hizmetleri şirketi genellikle teklifle birlikte hizmetlerini açıklar, ancak bu kararınızı şekillendirmek için yeterli değildir. Onlara hizmet kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi isteyin. İşletmenizdeki her bir makineyi listeleyin ve dahil olup olmadığını sorun. Birçok sağlayıcının akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazları dahil etmemesi gibi. Kurumsal iş akışınız tüm cihazların desteklenmesini gerektiriyorsa, fiyatlandırmaya gitmeden önce hepsi için pazarlık yapın.
3. Sözleşme sürem boyunca özel bir uzaktan ve yerden destek ekibi alacak mıyım?
Birçok şirket bir ekibi birden fazla müşteriye atar ve bu da gerektiğinde desteğin gecikmesine neden olur. Bir BT destek ve hizmet şirketiyle sözleşme yapmak, yalnızca size özel bir destek ekibi atadıklarında yararlıdır. Bu soruyu netleştirmek, daha sonra birçok destek sorununu ortadan kaldıracaktır. Özel bir ekibe sahip olmak, uzaktan iletişim yoluyla çözülebilecek herhangi bir sorgu durumunda anında yanıt almanızı sağlayacaktır.
Yerinde yardım gerektiren bir arıza durumunda, özel bir ekip kritik donanımınızı kurtarabilir. Örneğin, bir BT destek istanbul şirketi istanbul merkezli bir işletmeye özel bir destek ekibi sağlarsa, herhangi bir fiziksel uyuşmazlığı çözmek için zamanında destek alabilirler. Bu nedenle, sözleşmeye dahil olan yerel saha desteğini aldığınızdan emin olun.

4. Herhangi bir donanım felaketi durumunda kurtarma planınız nedir?
İnsanlar zorluklar karşısında yaptıklarıyla bilinir. Etkili bir destek sağlayıcısının özü, bir felaket meydana geldiğinde ortaya çıkar. Onlara bir felaket olduğunda donanımı nasıl kurtarmayı planladıklarını sorun. Bazı çarpıcı görüntüler göstererek sizi ikna edebilirler ancak yalnızca buna güvenmeyin. Kurtarma planları hakkında ayrıntılı bilgi alın. Öyle hissediyorsanız, kurtarma planını iyice okuyun ve ardından şirket içi makinelerinizi koruyup koruyamayacağını analiz edin. İyi bir kurtarma planı sunarak müşterileri memnun etmek, yönetilen bir BT destek şirketinin taahhüdünü gösterir.
5. Tesisinizde hangi IT sistemini kullanıyorsunuz?
Hijyenik olmayan ve modası geçmiş tıbbi aletlere sahip bir doktora gider miydiniz? Kesinlikle gitmezsiniz! BT hizmetleri şirketi için de senaryo aynıdır. Mümkünse, şirketin tesisini ziyaret edin ve BT sistemlerini inceleyin. Şimdi sıra cihazlarını kontrol etmeye geldi. Tüm donanım ekipmanları şirketin iddia ettiği standartlara uygunsa, bu sözleşmeye devam etmek için bir işarettir. Aksi takdirde, kaynaklarınız için bir kayıp olacaktır.
6. Fiyatlandırma planınız ve SLA’nız küçük işletmeler için uygun mu?
İnternet küçük işletmelerin dünyasıdır. Büyük olasılıkla hızla büyüyen küçük bir işletmeye sahipsiniz ve büyümeniz haklı bir gider yönetimi gerektiriyor. Bu nedenle, müzakereciye küçük işletme BT desteği için fiyatlandırma planlarını sorun. Fiyatlandırma planını, hizmet seviyesi anlaşmalarının her yönüyle birlikte anlayın. SLA (hizmet seviyesi anlaşması), destek türünü uygun öncelik seviyesiyle kategorize eder. Maliyetin SLA ile teyit edilmesi, işletmeniz için makul olup olmadığını açıklayacaktır. Dahası, SLA’yı tartışmak, müzakerenin her yönünü anladığınızı gösterir.
7. Bana vaka çalışmalarınızı gösterebilir misiniz?
Şirketin özgünlüğüne damga vuran son soru, vaka çalışmalarını sormaktır. Vaka çalışmalarını ve referansları henüz yaptığınız iş görüşmesiyle karşılaştırarak inceleyin. Her bir vaka çalışmasını, şirketin BT donanımını ne kadar etkili bir şekilde sürdürmeyi başardığını değerlendirin. Örnek olay incelemelerinin iddia ettikleri ifadeleri doğruladığını görürseniz, bu anlaşma için yeşil bir sinyaldir.
Yerel bölgenizde veya uzaktan en iyi destek hizmetleri sağlayıcısını bulmak, ne kadar iyi bilgilendirildiğinize bağlıdır. Artık bu soruların iş görüşmeniz için uygunluğunu anladınız, bu soruların görüştüğünüz BT şirketi hakkında geniş bir anlayışa sahip olmanıza yardımcı olduğu gerçeğini unutmayın. Bu soruların yanı sıra, profesyonel BT hizmetleri sağlayıcıları hakkındaki temel soruları da kontrol etmeyi unutmayın. İşletmenizin çıkarlarına en uygun nihai kararı verin. Sözleşme sırasında bile hizmeti kontrol edin ve gerekirse değişiklikleri müzakere edin.
İlgili içerikler